-

Relatiebeheer (CRM)

Een accuraat beheer van uw relatiegegevens is het fundament onder de contacten met uw klanten
Relatiebeheer kan op veel manieren worden toegepast. In hoeverre meer of minder van klanten wordt geregistreerd, hangt onder andere af van het belang hiervan voor de organisatie.

Heeft u een programma nodig dat vooral gericht is op orderbeheer en facturatie, dan kan worden volstaan met beperkte klantgegevens. Wilt u echter software gebruiken om uw verkoopactiviteiten te sturen en te ondersteunen, dan kan uitgebreidere functionaliteit gewenst zijn.

Hoewel de afkorting CRM anders doet vermoeden (zie onder), verstaat Sybit binnen haar software onder 'CRM' alles wat te maken heeft met klantgegevens. Of dit nu alleen de naam van een klant is, of dat dit een uitgebreide registratie is met contactpersonen, gespreksnotities en verkoopkansen.

Voorbeeld van een eenvoudige oplossing om klantgegevens te beheren
Wikipedia:
Customer Relationship Management oftewel CRM (ook wel bekend als relatiemarketing of verkoopbeheersysteem) is een werkwijze alsmede een techniek waarbij het optimaliseren van alle contacten met de klant centraal staat en er wordt getracht elke klant een individuele waardepropositie aan te bieden gebaseerd op zijn of haar wensen.

Daarnaast is de gedachte achter CRM dat klanten een betere behandeling krijgen naarmate zij een hogere waarde vertegenwoordigen voor de organisatie.
Access CRM
Voorbeeld van een uitgebreider scherm, met klantgegevens en contactpersonen
Copyright © 2024 Sybit | Software op Maat. Alle rechten voorbehouden - Privacyverklaring